زیور آلات زیور آلات .

زیور آلات

مالاکیت یا مرمر سبز چه خاصیت و کاربردهایی دارد؟

مالاکیت
یا مرمر سبز چه خاصیت و کاربردهایی دارد؟ توسط:
گران‌قیمت گلامور 0 دیدگاه یکی از سنگ های دیده نواز و زیبا که در بخش جواهرات و زیورآلات استفاده می شود سنگ مالاکیت یا مرمر سبز می باشد . این سنگ با رنگ سبز رنگ خویش شناخته می شود و استفاده از آن در تولید گردنبند، دستبند و انگشتر مرسوم است . در مقالات گذشته به طور مبسوط در رابطه گونه های سنگ ها و نگین های های به کار رفته در بخش زیورآلات مشاجره کردیم در این مقاله نیز سعی داریم تا به معرفی سنگ مرمر سبز یا همان مالاکیت بپردازیم و به پاسخ سوال هایی همچون مالاکیت چگونه است؟ مالاکیت چه کاربردهای دارد؟ و اینکه مالاکیت چه خواصی اشاره نماییم .

گوشواره

مالاکیت
یا مرمر سبز چه خاصیت و کاربردهایی دارد؟ سنگ
مالاکیت یا مرمر سبز مالاکیت
چیست؟
مالاکیت یک سنگ معدنی متشکل از هیدروکسید کربنات مس می باشد و فرمول شیمیایی آن Cu2CO3 (OH) 2 می‌باشد . این سنگ معدنی اغلب به رنگ سبز میباشد و اکثر اوقات به فیس جمع های گیاهی ،فیبری یا این که استالاگیمت می باشد . این سنگ در شکستگی ها و فضاهای زیر زمینی و در مکانی که آب و مایعات هیدروترمال رسوب می کنند صورت می گیرد . کریستال های این سنگ نادر می باشند و اغلب به صورت منشور می باشند .واژه و کلمه مالاکیت دارنده ریشه یونانی میباشد و به مفهوم سنگ سبز رنگ می باشد . این سنگ به علت شباهت فراوان به برگ گیاه کاسنی در لاتین نیز به melochites معرو ف هست .

مالاکیت
چه کاربرد هایی دارد؟
مالاکیت به تیتر یک رنگدانه معدنی تا حدود 1800 سال قبلی موضوع به کارگیری می گرفت . رنگدانه های این سنگ به مواد اسیدی زیاد با اهمیت میباشند و زود آسیب می بینند . از مورد ها استعمال مالاکیت که همگی از آن شناخت داریم کاپ لیوان جهانی می‌باشد که در نصیب های زیرین آن از مالاکیت استفاده گردیده هست . یک عدد از محققان اسپانیایی قرن 17 معتقد بود که داشتن مالاکیت باعث می شود تا خردسال ها خوب تر بخوابند و روح های شرور را از آنها به دور سازد . همچنین در قرن ها وسطا بر این عقیده بودند که مالاکیت فرد را از چشم آسیب و اشکال بیماری های معده نگهداری می کند . همچنین معتقدند که مالاکیت سبب ساز جذب انرژی های مثبت و دفع انرژی های منفی می شود و تن را از آلودگی مغناطیسی پاک می کند . مالاکیت در محل کار می تواند شخص را در برابر نویز، روشنایی اضافی فلئورسنت و اشعات مضر تجهیزات الترونیکی نگهداری کند .
از مالاکیت در ساخت زیورآلات، مجسمه و شی ءها قیمتی به کارگیری می شود و به عنوان یک سنگ نصفه قیمتی شناخته می شود


برچسب: گوشواره،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۷:۱۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)