زيور آلات زيور آلات .

زيور آلات

زيورآلات دست‌ساز

اين زيورآلات دست‌سازهستند و زائيده ذهن خلاق مينا دلنواز، طراح جواني كه در كنار تحصيل در فن طراحي خرقه و پارچه درپي عشق هميشگي‌اش، سنگ و سيم را با نيز در مي‌آميزد تا طرح‌هايي نو، زيبا و امروزي اخلاق كند . طرح‌هايي كه در نقط ي اوج زيبايي هر كدام، هم نشاني از سنت ديروز دارند و هم از دنياي امروزي امروز . هر كدام از اين زيور آلات تركيبي خلاقانه مي‌باشند از سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي ياور با نقره و طلا .

 

ست و نيم ست
سنگ به كار رفته در اين گردن آويز ياقوت قرمز رنگ مي‌باشد كه با نازكي تمام با زنجيرهايي از محصول نقره آبكاري شده با طلا تركيب گرديده هست .

 


اين گردن بند تركيب هنرمندانه‌اي هست از سنگ آشناي فيروزه با صدف، يار با قفل مگنتي . اين قفل به شما اذن مي‌دهد ميزان گردنبند را هرطور كه دوست داريد تنظيم كنيد .

 


آويز اين گردنبند از جنس سنگ كهرباست كه با نوارهاي مرواريد تركيب شده، اما پايه آويز آن از كالا نقره مي باشد .
قيمت:
140 هزار تومان

 

اين دستبند و گوشواره هر 2 تركيبي از مهره تبتي، سنگ مرجان و اونيكس هستند، اما نقره‌آبكاري شده با طلا هم در آن‌ها به كار رفته مي‌باشد .
قيمت: دستبند 65 هزار تومان .
گوشواره: 50 هزارتومان

 

سنگ اصلي به كار رفته در اين دستبند از كالا آمونيت(فسيل مرجان) است كه كاملا هنرمندانه با عقيق سليمانيه و نقره تركيب گرديده مي باشد .
قيمت:
85 هزار تومان

 

اين ست تركيبي هست از نقره آبكاري شده با طلا جواهرات با كريستال‌هاي رنگي سوارفسكي .

 


پايه اصلي اين گوشواره از صدف ميباشد كه با سنگ رزكوارتز همپا شده . زنجيرهاي ظريف به كار رفته در آن نيز نقره آبكاري گرديده با طلاست .
قيمت:
45 هزار تومان

 

گردنبند و گوشواره‌هاي اين جور تركيب فيروزه دامغاني با نقره آبكاري گرديده با طلاست .
قيمت:
190 هزار تومان

 

اين گردن بند تركيبي است از سنگ لاجورد افعان، نقره و آويزي با حالا و هواي زيورآلات افغاني .
قيمت:130
هزارتومان

 


برچسب: ست و نيم ست،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۰:۳۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

به كار گيري از نقره در توليد زيورآلات

به كار گيري
از نقره در توليد زيورآلات و دنياي مد فلز نقره را مي بضاعت يك عدد از فلزاتي دانست كه از برهه زماني هاي قبل به تيتر عنصري اساسي در ساخت زيورآلات به فعاليت مي رفته ميباشد . در عصر اي از مورخ قيمت و ارزش اين فلز از طلا نيز گرانتر شناخت با فلز نقره در دنياي مد و زيورآلاتشده بود اما امروز با وجود استعمال زياد بزرگ در دنياي زيورآلات ارزش پايينتري نسبت به طلا جواهرات دارد .

گردنبند

فلز نقره هم همانند فلز طلا فراوان قابل انعطاف است و نمي بضاعت از آن به چهره خالص در دنياي مد و زيبايي و زيورآلات استعمال كرد . براي به كار گيري از نقره در ساخت و پباده سازي زيورآلات پاره اي مس و ديگر فلزات را با آن تركيب مي كنند تا اقتدار و تداوم بيشتري را به نقره دهند . در نقره هاي به كار رفته در ساخت زيورآلات دستكم 92 .5 درصد نقره ي خالص وجود داراست كه با نماد 925 داراي اسم و رسم شده است كه در پشت اكثر زيورآلات نقره نقش مي بندد و مضمون‌ آن اين مي‌باشد كه ميزان فلز نقره خالص در اين انگشتر يا دستبند 92 .5 درصد مي‌باشد . با اين كه نقره ي آلياژ گرديده سخت تر از نقره خالص مي‌باشد اما گشوده قابليت و امكان تراش و توليد طرح ها و جور هاي زياد ظريف و قشنگ بر روي آن وجود داراست .

با به كارگيري از روكش و يا اين كه اضافه كردن فلزي مختص به ادغام آلياژ نقره رنگ هاي مختلفي را در زمان ي رنگ هاي سياه تا خاكستري توليد مي نمايند و حتي گاها روكشي از طلا بر روي آن مي كشند تا رنگ طلايي به خود بگيرد . نقره قابليت و امكان سياه شدن دارد به اين ترتيب در محافظت زيورآلات نقره بايد دقت به خرج دهيد و نكات مربوط به حفظ زيورآلات را رعايت نماييد تا درخشندگي و زيبايي آن از در ميان نرود .

احتمال دارد ديدني باشد كه بدانيد سرزمين هاي مكزيك و پرو و چين به ترتيب بيشترين استخراج و صادرات نقره را در دنيا دارا‌هستند .
كاربرد كليدي اين فلز گران ارزش در صنعت مي باشد و در بخش هاي مختلفي از آن به تيتر يك رساناي بسيار قوي استفاده مي شود نقره يك عدد از فلزات گران‌بها به شمار ميرود و اكثر كاربردهاي آن نيز ناشي از قابليت‌هاي آن به عنوان يك فلز گران‌بها و همچنين امكان رسانايي بالاي آن مي باشد . در سال‌هاي اخير بيشترين مصرف نقره به ترتيب در بخش صنعت (به ويژه صنايع الكترونيك) ، ساخت جواهرات و اسباب و اثاث تزئيني، ايجاد سكه و مدال، عكاسي و توليد ظروف و اسباب غذاخوري بوده‌است . از ديگر كاربردهاي نقره مي‌توان به توليد آينه و دوربين، به تيتر كاتاليزور فرايندهاي شيميايي، ملغمه پركردن دندان و ساخت برخي سازهاي موسيقي اشاره كرد .براي اين كه در رابطه دانستني هاي جالب نقره عمده بدانيد،مقاله ي تحت را از دست ندهيد .


دانستني هاي ديدني نقره از
ارواح مي ترسيد، از جادوي نقره منفعت بگيريد دانستني
هاي جذاب نقره
از دانستني هاي جذاب نقره اين ميباشد كه مي گويند كه نقره مي تواند شما را از شر نيروهاي شيطاني و ارواح خبيثه مراقبت كرده و انرژي هاي مثبت به شما منتقل نمايد .

 

نقره
به ارتقاء بهداشت كمك مي كند نقره خواص ضدباكتري دارااست . اين زمينه از دانستني هاي جذاب نقره است كه اندازه زياد اندك از اين فلز مي تواند موجب كشته شدن ميكروب ها شود . اين عمل را نيز با ايجاد يك واكنش شيميايي روي سلول هاي باكتري و در نيز شكستن آن ها انجام مي دهد .

 


برچسب: گردنبند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۷:۰۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

رنج سنگ هاي متعدد چقدر هست و مقياس آن چيست؟

امروزه در هر خانه اي مي بضاعت و توان زيورآلات و جواهرات را يافت . زيورآلات از دو بخش فلز و سنگ يا اين كه همان نگين تشكيل شده اند . البته اين سنگ ها و فلز ها دارنده سختي هاي متفاوتي مي باشند و مي توانند در چهره نگهداري غير مناسب همديگر را خراش دهند . در اين مطلب همت داريم مقياس اندازه گيري سنگ ها و فلزات مختلف يعني موس را معرفي نماييم و ميزان رنج سنگ ها و فلزات را ابلاغ نماييم تا شما را در حفظ و حفظ صحيح از زيورآلاتي همچون گردنبند، دستبند، انگشتر و … ياري رسانيم . همچنين آگاهي از رنج سنگ هاي مختلف مي تواند شما را در شناخت سنگ اصل از تقلبي ياري نمايد .

رنج
سنگ هاي متعدد چقدر هست و مقياس آن چيست؟ سنگ
هاي جواهري مقياس
موشواره چيست؟ مقياس ماوس ابزاري مي‌باشد كه استعمال مي شود براي شناسايي رنج سنگ ها و به وسيله يك معدن شناس آلماني به نام فردريش موشواره در سال 1812 نوآوري گرديده مي‌باشد . اختراع مقياس موس با استفاده از مطالعه بر روي دسته بندي مواد معدني و مقايسه اشكال سنگ هاي معدني با خصوصيت هاي مشترك به دست آمده است . فردريش موس ابتدا آغاز به عده آوري انواع سنگ هاي معدني كرد كه طيف وسيعي از سنگ ها از گزاره تالك و الماس مي شد كرد و سپس شروع به ميزان گيري سخت ترين و نرم ترين سنگ ها كرد .
فردريش براي نرم ترين سنگ عدد 1 و براي سخت ترين سنگ عدد 10 را در لحاظ گرفت
گرچه فردريش اولين كسي بود كه مقياس سختي سنگ ها را گشترش داد اما به هيچ وجه اولين نفري كمبود كه در زمينه سختي سنگ ها حرف گفته باشد . سختي سنگ ها در حدود 300 سال پيشين از تولد مسيح در نوشته هاي سئوفراستس اشاره گرديده است و بعدا در حدود 77 سال قبلي از به دنياآمدن مسيح پليني به مشقت مواد سنگي اشاره كرده هست .

مشقت مواد به عبارتي مقاومت سنگ ها در برابر خراشيده شدن را گويند براين اساس وقتي كه با يك سنگ بر روي سنگ ديگر خراش ساخت مي كنيم رنج آن را ميزان گيري كرده ايم .

ضابطه هاي كلي سختي به فيس ذيل ايجاد شده اند .

اگر سنگ الف بر روي سنگ ب خراش ساخت فرماييد سختي سنگ الف بيشتر از سنگ ب ميباشد .
در‌صورتي‌كه سنگ الف نتواند بر روي سنگ ب خراش ايجاد نماييد بدين ترتيب سنگ ب مشقت بيشتري دارااست .
در حالتي كه
دو مثال داراي رنج برابري باشند خراش دادن انها با يكديگر بي فيض خواهد بود و صرفا ممكن ميباشد خراش هاي كوچك و ريز توليد شود در صورتيكه نمونه الف بتواند مثال ب را خراش دهد ولي نتواند نمونه ج را خراش دهد سپس رنج مثال الف بين مشقت نمونه ب و ج قرار ميگيرد .
سختي
سنگ هاي مختلف چقدر است و چه كابرد هايي دارد؟ اكثر وقت ها زمين شناسان از مقياس موشواره براي شناسايي نعادن به كارگيري مي نمايند . در اين زمينه آنان آزمايش خراش را بر روي يك ماده معدني با به كار گيري از چاقوي ساخته گرديده از فولاد ضد زنگ انجام مي دهند كه داراي مشقت ميان 5 تا 6 .5 مي باشد و نتيجه مي گيرند كه اين ماده دشوار تر و يا نرم خيس از فولاد ضد زنگ است . همچنين شما مي توانيد با توجه به وفور كوارتز در كليه جا از ان براي انتخاب سختي سنگ ها و مواد معدني ديگر استعمال كنيد .

برخي از مواد معدني داراي رنج پايداري مي‌باشند البته دادن عدد مشقت مختص به يك ماده معدني مي تواند اشتباه باشد . برخي مواد معدني مانند گارنت مي توانند داراي تركيبات مختلفي باشند و سختي انها بين 6 .5 تا 8 گوناگون باشد . چه بسا برخي از سنگ ها نظير كايانايت دارنده كريستال هاي تيغه اي مي‌باشند و در برخي زوايا دارنده سختي 5 و در بعضا زوايا دارنده مشقت 7 مي باشد .


برچسب: دستبند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۹:۰۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

استفاده از زيورآلات


استفاده از زيورآلات يك عدد از بهترين روش‌ها براي روح بخشيدن به پوشش و جامه هست .
چطور ميتوانيم با ياري يك تكه طلا و جواهرات يا مدال نقره ظواهر متفاوت و خاصي داشته باشيم؟


زيورآلات مدام بخش جانبي و دكوري پوشش به حساب مي‌آيند ولي در‌صورتي‌كه استعمال صحيح و به جاي آن را ندانيم همگي چيز در ظاهر ما به نيز مي‌ريزد . در واقع مدام چيزهاي زينتي بخش جانبي پوشش به اكانت نمي‌آيند و مي‌توانند كليه چيز را متعدد كنند .

 گردنبند

به كارگيري از زيورآلات,اصول به كارگيري از زيورآلات
از
تعدادي تكه كوچك هماهنگ يا اين كه يك تكه تبارك كه متناسب با پوشش هست استعمال كنيد

زيبايي يك طلا و جواهرات در اين است كه فقط با يك تكه كوچك از آن بتوانيد تغيير‌و تحول و تفاوت داراي اهميت ايجاد نمائيد . راه و روش آن هم ساده است؛ به كارگيري از يك‌سري تكه كوچك هماهنگ يا اين كه يك تكه تبارك كه متناسب با پوشش مي باشد . زيورآلات شكل‌ها و كيفيت‌هاي متفاوتي دارند و در رنگ‌ها، طراحي‌ها و اندازه‌هاي متفاوتي عرضه مي گردند . يك تكه طلا و جواهرات يا اين كه هر زيورآلات ديگري ميتواند يك بليز معمولي را به يك خرقه ويژه تبديل نمايد . با استعمال از هر مدل زيور‌آلات شما مي توانيد مركز توجه را در پوشش‌تان تغيير‌و تحول دهيد . در هر صورت با اهميت مي‌باشد كه يك‌سري استراتژي اصلي را در به كار گيري از زيور‌آلات رعايت فرمائيد .

ناچيز
كافي است يك تكه پر رنگ قادر است كافي باشد . به همين برهان اصلاً نياز نمي‌باشد كه خودتان را در اشكال و اقسام زيور‌آلات غرق نماييد . بهتر مي باشد هر بار از يك تكه زينتي به كار گيري نمائيد اما در حالتي كه ميخواهيد از تعدادي زيورآلات متعدد استعمال كنيد، بايد بدانيد كه موقع استعمال از انگشتر و دستبند هر دو را از اشكال تبارك و درخشان گزينش نكنيد . همين‌طور گوشواره و دستبند نبايد به يك مقدار تبارك و پررنگ باشند .

گوشواره‌هاي آويز با دستبندهاي پهن و ورقه‌اي در كنار هم خوشگل مي‌باشند و گردنبندهاي بلند به يار انگشترهايي از يكسري مدل سنگ رنگي عالي مي باشند . دقت فرماييد كه انتخاب‌هاي شما بايد با نيز هماهنگ باشند . عملكرد فرماييد هميشه از يك متاع فلز به كار گيري كنيد و از اين گونه زيورآلات با خرقه تكه دوزي يا طرح‌هاي يك‌سري رنگ به كار گيري نكنيد .


برچسب: گردنبند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۳:۲۲ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

قوانين زيور آلات زنانه در چيست


مفهوم
آرم گل نيلوفر آبي‌رنگ چه مي‌باشد ؟ گل نيلوفر آبي معني‌هاي متفاوتي در فرهنگ‌ها و اديان مختلف داراست . گل نيلوفر آبي رنگ شب‌ها بسته مي گردد و صبح‌ها به زيبايي گشوده ميگردد . مصريان گل نيلوفر آبي رنگ را به خورشيد ربط مي‌دادند زيرا كه خورشيد هم در شبكه هاي مردمي ناپديد مي شد .
در دين بودائيسم گل نيلوفر آبي‌رنگ به مفهوم عينيت، بيداري روحي و پاكي شناخته شده مي باشد چون گل نيلوفر آبي‌رنگ در آب گل آلود و تيره رويش مي‌كند و آن‌گاه به‌ يك گل قشنگ تبديل مي شود . در آئين بودائيسم گل نيلوفر آبي رنگ آرم چيزي هست كه بسيار تميز مي‌باشد .
در هندوئيسم مفهوم گل نيلوفر آبي با باروري، معنويت، جذابيت، ثروت، ابديت و خلوص ياور مي باشد . رشد كردن گل نيلوفر آبي رنگ در آب گل آلود نيز نمادين ميباشد .

مفهوم
نشانه بودا (Buddha) چه مي باشد ؟ بودا‌ (Buddha) يك كلمه و واژه سانسكريت به مضمون‌ “بيدار شده” مي باشد كه نشان دهنده‌ي معاش سيدارتا (Siddhartha)،‌ يك پرنسس هندي مي باشد كه در سال ۵۶۳ پيشين از ميلاد به جهان آمد و از تخت پادشاهي دست كشيد و تربيت سلطنتي و سبك معاش مجلل را رها كرد تا معاش خود را صرف گشتن دنبال حقيقت كند . او آغاز به جست‌و‌جوي معني حقيقي وواقعي خوشحالي براي مردم سراسر جهان كرد .

در مقدمه او با مشهورترين معلم‌هاي ديني آن زمان ديدار كرد و از آن‌ها موعظه گرفت . وي عمده از شش سال با آن ها به مطالعه پرداخت و معتقد بود كه همه‌ي ناداني‌ها از وي به دور شده‌اند . وي مسافرت مادام العمرش را آغاز كرد براي اين كه به ديگر افراد ‌ياد بدهد چه‌طور به خوشي و آرامش حقيقي و واقعي برسند، به چه شكل به حكمت واقعي دست‌يابند و چطوري واقعيت را ببينند . تعاليم او به اسم Dharma داراي اسم و رسم مي باشد .

پيروان بودا زندگيشان را صرف فعاليت كردن به مرحله‌ي Enlightenment (مرحله انتها بودائيسم به مفهوم شفاف فكري) كردند تا به اين مرحله از حكمت برسند كه بتوانند وراي دردها بروند و آن را به ديگران نيز فراگيري دهند .
زيورآلات براي بيشتر خانم ها، يك وسيله ي ضروريست كه نيز براي زيباتر شدن به فعاليت مي رود و هم اعتماد به نفس آنان را بالا مي برد .
درباره ي به كار گيري از زيورآلات مقررات خاصي وجود ندارد اما خط مش كارهايي ميباشد كه با بهره گيري از آنها مي توانيد شايسته ترين استفاده را از زيور آلات داشته باشيد .

گوشواره

گردن بند مامان گرانقدر ها را به خاطره مي آوريد؟ در قبلي گردنبندهايي مد بود كه بند بلندي داشت، اما امروزه گردن بند هايي با بند كوتاه و اصطلاحا توسينه اي در بورس به كار گيري قرار گرفته مي باشد . در صورتي‌كه بتوانيد گردنبندتان را با گوشواره ست كنيد، زياد خوب مي شود .

النگو

خيلي ها از النگو خوششان نمي آيد و بر اين عقيده اند كه فقط زنان دهاتي از آن به كار گيري مي كنند، البته بايستي اذعان كرد النگو يك زيور تماما شرقي مي‌باشد و در كشورهايي نظير هند و پاكستان به وفور قضيه به كارگيري قرار مي گيرد .

معمولا النگو را در دست راست مي اندازند و تعداد آن را زوج مي گيرند، البته در شراي النگوي پهني داريد، استفاده از يك عدد نيز زيباست .

مزيت به كارگيري از النگو اين مي باشد كه مانند دستبند و گردنبند، قفلي ندارد كه گشوده گرديده و گم شود، پس هميشه هم پا شماست .

به لباستان نيز اعتنا كنيد، بعضا لباس ها رويشان عمل انجام گرديده و زرق و برق دارند، در اين مواقع مي بايست از زيور آلات بي آلايش تر استعمال نماييد و يا در شراي لباستان در قسمت يقه بسته هست و روي آن فعاليت شده، ديگر به هيچ عنوان مدال نيندازيد . اعتنا فرماييد كه زيور الات پركار با جامه بي آلايش خوب تر ياور مي شود .


برچسب: گوشواره،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۱:۲۴ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

تمام زيورآلات ژوپينگ

تمام زيورآلات ژوپينگ قيمت كف منحصر به فرد به خود دارند و با در حيث گرفتن هزينه هاي حمل و نقل و گمرك قيمتهاي خيلي زير قادر است دليلي بر تقلبي بودن اكسسوري مورد لحاظ شما باشد .

شيوه حل ديگر براي رهايي از اجناس فيك خريد از فروشگاه هاي معتبر مي باشد . دكان لوكس گلامور هم اجناس خود را با ضمانت اصل بودن در اختيار مشتريان عزيز قرار مي‌دهد تا شعف به كارگيري از اكسسوري هاي اورجينال را به مشتريان خود هديه دهد . براي زيورآلات طلايي رنگ ژوپينگ از روكش آب طلا جواهرات استعمال مي كنند كه زيبايي و درخشش آن را ارتقاء مي دهد . در بعضي از زيورآلات شوپينگ از المان هاي سواروسكي هم استفاده گرديده ميباشد كه جلا و درخشش زياد چشم نوازي را به زيورآلات آن بخشيده مي‌باشد .

خريد
زيورآلات ژوپينگ فروشگاه اينترنتي زيورآلات لاكچري گلامور يك عدد از وسيع ترين ارائه دهندگان زيورآلات مارك ژوپينگ در كشور مي باشد كه امكان خريد اينترنتي زيورآلات ژوپينگ را فراهم آورده است و مي توانيد اشكال زيورآلات اين برند دوست داستني را از آن تهيه و تنظيم نماييد . براي بازديد از محصول ها و زيورآلات ژوپينگ به بخش فروشگاه گران قيمت گلامور مراجعه نماييد يا اين كه از نحوه اين پيوند مستقيما به بخش زيورآلات ژوپينگ وارد شويد . احتمال دارد خوب تر مي‌باشد بدانيد كه مارك ژوپينگ اكثر بر روي توليد زيورآلات دخترانه و زنانه تمركز دارد و محصولات دلنشيني را براي اين قشر طراحي و توليد مي كند .

راه
هاي شناسايي ژئود اصل ژئودز ها به دليل اينكه در درون سنگ هاي ديگر تشكيل مي شوند شناسايي انها كار مشكلي مي باشد اما در اينجا چند نكته را بيان مي كنيم كه مي تواند شما را در آشنايي ژئود كمك رساند .

به دور و بر سنگ نگاه كنيد اين سنگ دارنده شكل تخم مرغي مي باشد و به شكل بيرون زده است .اعتنا داشته باشيد كه سنگ هاي تيز به ندرت دارنده ژئود مي باشند .

گردنبند
مرحله ژئود را تحليل كنيد سنگ ژئود به ندرت دارنده مرحله صاف مي باشد و بافت بيروني آن مشابه گل كلم مي باشد . گاهي تايم ها مي توانايي كريستال هاي داخلي ژئود را بر روي مرحله آن مشاهده كرد كه اين هم يكي از راه هاي شناسايي ژئود مي باشد .
يك عدد ديگر از خط مش هاي تشخيص ژئود اصل مقايسه وزن آن با سنگ هاي هم ميزان خويش مي باشد . وقتي كه سنگ از سنگ هاي هم ميزان خود سبكتر باشد ممكن است شما با يك ژئود روبرو مي باشيد . ژئود به ادله اينكه در درون سنگ هاي ديگر صورت مي گيرد دارنده فضاي خالي ميباشد و هنگام جنبش دادن آن ممكن است بتوانيد صداي كريستال هاي آن را بشنويد .
يك عدد ديگر از رويكرد هاي شناسايي ژئود اصل گشوده كردن و تقسيم به آن به دو قطعه مي‌باشد تا بتوانيد محتويات درون آن را مشاهده كنيد كه به‌اين منظور توصيه مي شود از چكش به كار گيري نماييد .
مطمن ترين راه و روش براي تعيين ژئود اصل انجام نمونه از محتويات درون سنگ مي باشد كه ميتوانيد كاني ها و مواد تشكيل دهنده آن را آزمايش فرماييد .

منش
هاي شناسايي ژئود اصل ژئودز ها به برهان اين كه در داخل سنگ هاي ديگر تشكيل مي شوند شناسايي انها فعاليت مشكلي مي باشد البته در اينجا يك سري نكته را ابلاغ مي كنيم كه قادر است شما را در شناخت ژئود كمك رساند .

به محيط سنگ نگاه فرمائيد اين سنگ داراي صورت تخم مرغي ميباشد و به صورت خارج زده هست .توجه داشته باشيد كه سنگ هاي تيز به ندرت دارنده ژئود مي‌باشند .
مرحله ژئود را محاسبه نماييد سنگ ژئود به ندرت دارنده مرحله صاف مي باشد و بافت بيروني آن مشابه گل كلم مي باشد . گهگاه اوقات مي توانايي كريستال هاي داخلي ژئود را بر روي تراز آن مشاهده كرد كه اين هم يك عدد از خط مش هاي شناسايي ژئود مي باشد .
يك عدد ديگر از خط مش هاي تشخيص ژئود اصل مقايسه وزن آن با سنگ هاي نيز اندازه خود مي باشد . زماني كه سنگ از سنگ هاي نيز ميزان خود سبكتر باشد احتمالا شما با يك ژئود روبرو مي‌باشيد . ژئود به عامل اين‌كه در داخل سنگ هاي ديگر شكل مي‌گيرد دارنده فضاي خالي هست و هنگام تكان دادن آن احتمال دارد بتوانيد صداي كريستال هاي آن را بشنويد .
يك عدد ديگر از شيوه هاي شناسايي ژئود اصل گشوده كردن و تقسيم به آن به دو قطعه است تا بتوانيد محتويات درون آن را مشاهده فرمائيد كه به اين خواسته سفارش مي شود از چكش به كار گيري كنيد .
مطمن ترين رويه براي گزينش ژئود اصل انجام مثال از محتويات باطن سنگ ميباشد كه مي توانيد كاني ها و مواد تشكيل دهنده آن را تست كنيد .


برچسب: گردنبند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۲۳:۳۲ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

خواص زيور الات

خواص نگين فيروزه ست كه مفرح معده مي باشد .

براي سردرد مضاعف موءثر و استعمال از سرمه آن براي ديده ها زياد موءثر بوده و چشم ها را تقويت مي‌نمايد .

اشخاصي كه در شبكه هاي عمومي ديد خود را از دست مي دهند، به كارگيري از سرمه نگين فيروزه آن‌ها را معالجه مي نمايد .

در صورتيكه مردمك چشم سفيد گرديده و يا اين كه هر موضوع ديگري در ديده باشد آنرا معالجه مي كند .

دستبند

درمان بادفتق، درد ريح، جنون، درد اعضاوجوارح و بخش اعظمي از بيماري هاي داخلي از پاراگراف خاصيت نگين فيروزه مي باشد .

در حالتي كه كشته آن با شهد به كار گيري شود، نگين فيروزه صرع را درمان، سنگ همگي را خارج و بيماري هاي طحال را درمان مي كند .

يك گرم كشته آن ياور با شراب براي نيش مار و هرگونه مسموميت، پاد زهر مي باشد .

براي ديگر جانوران موذي و دور كردن سم آن‌ها نيم گرم كافي هست .

نگين
فيروزه نيشابوري
خاصيت
نگين فيروزه براي روح و روان به كار گيري
از انگشتر فيروزه نيشابوري به قلب متانت داده، خوف و وحشت را از بشر دور ميكند،
دشمنان
را به دور و آدمي را بر آنان پيروز مي سازد، آدم را در مقابل رويدادها برق حفاظت كرده و نمي گذارد كه
آدمي در آب غرق شود، جانوران موذي و گزنده را دور مي سازد و نمي گذارد كه آنها به انسان جراحت برسانند .

اول
ماه تازه زماني كه به ماه نگاه كرديد، به نگين فيروزه نيشابوري نگاهي بيندازيد،
بركت و دولت براي فرد آورده و وي را بي نياز مي سازد .

به كار گيري از آبي رنگ آن مفيدتر مي‌باشد .

براي زنان آبستن مفيد و محافظ اوست .

از
فوايد نگين فيروزه نيشابوري اين ست كه در انسان حس محبت، عشق، علم و هنر را ترقي مي دهد و
براي پيشرفت در دانش و هنر فراوان اثر گذار مي‌باشد . قلب و چشم را تقويت مي نمايد .

از
جمله خواص نگين فيروزه اين ست كه به يار هر كسي كه باشد، از برق گرفتگي، غرق شدن، نيش جانوران موذي،
حيث بد و قتل و كشته شدن در امان مي‌باشد و محفوظ مي ماند، با اشخاصي كه مزاج بادي دارند موافق مي باشد .

فيروزه نيشابوري در اثر تغييرات هوا وقتي درخشنده و هنگامي تار و مكدر مي شود .


برچسب: دستبند،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۰۵:۵۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

مالاكيت يا مرمر سبز چه خاصيت و كاربردهايي دارد؟

مالاكيت
يا مرمر سبز چه خاصيت و كاربردهايي دارد؟ توسط:
گران‌قيمت گلامور 0 ديدگاه يكي از سنگ هاي ديده نواز و زيبا كه در بخش جواهرات و زيورآلات استفاده مي شود سنگ مالاكيت يا مرمر سبز مي باشد . اين سنگ با رنگ سبز رنگ خويش شناخته مي شود و استفاده از آن در توليد گردنبند، دستبند و انگشتر مرسوم است . در مقالات گذشته به طور مبسوط در رابطه گونه هاي سنگ ها و نگين هاي هاي به كار رفته در بخش زيورآلات مشاجره كرديم در اين مقاله نيز سعي داريم تا به معرفي سنگ مرمر سبز يا همان مالاكيت بپردازيم و به پاسخ سوال هايي همچون مالاكيت چگونه است؟ مالاكيت چه كاربردهاي دارد؟ و اينكه مالاكيت چه خواصي اشاره نماييم .

گوشواره

مالاكيت
يا مرمر سبز چه خاصيت و كاربردهايي دارد؟ سنگ
مالاكيت يا مرمر سبز مالاكيت
چيست؟
مالاكيت يك سنگ معدني متشكل از هيدروكسيد كربنات مس مي باشد و فرمول شيميايي آن Cu2CO3 (OH) 2 مي‌باشد . اين سنگ معدني اغلب به رنگ سبز ميباشد و اكثر اوقات به فيس جمع هاي گياهي ،فيبري يا اين كه استالاگيمت مي باشد . اين سنگ در شكستگي ها و فضاهاي زير زميني و در مكاني كه آب و مايعات هيدروترمال رسوب مي كنند صورت مي گيرد . كريستال هاي اين سنگ نادر مي باشند و اغلب به صورت منشور مي باشند .واژه و كلمه مالاكيت دارنده ريشه يوناني ميباشد و به مفهوم سنگ سبز رنگ مي باشد . اين سنگ به علت شباهت فراوان به برگ گياه كاسني در لاتين نيز به melochites معرو ف هست .

مالاكيت
چه كاربرد هايي دارد؟
مالاكيت به تيتر يك رنگدانه معدني تا حدود 1800 سال قبلي موضوع به كارگيري مي گرفت . رنگدانه هاي اين سنگ به مواد اسيدي زياد با اهميت ميباشند و زود آسيب مي بينند . از مورد ها استعمال مالاكيت كه همگي از آن شناخت داريم كاپ ليوان جهاني مي‌باشد كه در نصيب هاي زيرين آن از مالاكيت استفاده گرديده هست . يك عدد از محققان اسپانيايي قرن 17 معتقد بود كه داشتن مالاكيت باعث مي شود تا خردسال ها خوب تر بخوابند و روح هاي شرور را از آنها به دور سازد . همچنين در قرن ها وسطا بر اين عقيده بودند كه مالاكيت فرد را از چشم آسيب و اشكال بيماري هاي معده نگهداري مي كند . همچنين معتقدند كه مالاكيت سبب ساز جذب انرژي هاي مثبت و دفع انرژي هاي منفي مي شود و تن را از آلودگي مغناطيسي پاك مي كند . مالاكيت در محل كار مي تواند شخص را در برابر نويز، روشنايي اضافي فلئورسنت و اشعات مضر تجهيزات الترونيكي نگهداري كند .
از مالاكيت در ساخت زيورآلات، مجسمه و شي ءها قيمتي به كارگيري مي شود و به عنوان يك سنگ نصفه قيمتي شناخته مي شود


برچسب: گوشواره،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۷:۱۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

جواهرسازي چيست؟

جواهرسازي
چيست؟ هنر جواهرسازي هزاران سال قدمت داشته و به وقتي باز مي گردد كه فرهنگ و تمدن هاي باستاني به خواسته به كارگيري هاي تزئيني، مبادرت به ساخت جواهرات كردند . در قبل جواهرسازي كاربرد هاي فراواني داشت كه از اساسي ترين آنان مي بضاعت به استعمال تزييني و سناريو سنگ هاي قيمتي، ابراز ايمان و عقيده، نشان دهنده حالت اجتماعي و . . . اشاره كرد . پركاربرد ترين دسته جواهرسازي براي هدف هاي سلطنتي زمينه استعمال قرار مي گرفت و از قيمتي ترين و زيباترين جواهرات در تاج هاي پادشاهي و خانواده سلطنتي استفاده ميشد .

 

جواهرسازي
چه مي باشد

در طي سال ها كشف مستمر سنگ هاي جديد، فلزات باارزش و مواد تزئيني، آميخته با پيشرفت ابزار جواهرسازي و متالوژي، موجب شده هنر جواهرسازي ديگر به يك قشر خاص (قشر مرفه جامعه) متعلق نبوده و هر كس از هر طبقه اجتماعي قابليت و امكان دسترسي به جواهرات ظريف و خوشگل را داشته باشد .
امروزه جواهرسازي يكي از پردرآمدترين مشاغل به شمار مي آيد كه مي توانيد با گذراندن زمان هاي آموزشي و دارا بودن پاره اي خلاقيت، در خانه نيز از اين روش كسب درآمد فرمائيد .
ابزارهاي
كاربردي جواهرسازي كه براي آغاز اين هنر به آنها نياز داريد عبارتند از :

ست و نيم ست
جواهرسازي
چيست


1 – سيم چين : سيم چين شما را قوي مي سازد به راحتي اتصالات و سيم ها و زنجير هاي بلند را كوتاه فرماييد . در برهه زماني استفاده از سيم چين تلاش نمائيد هميشه سمت صاف سيم چين را در قربت شيء قرار دهيد تا برش صاف و تميزي داشته باشيد، همينطور قسمت انتهايي فعاليت را با دست نگه داريد تا پس از برش، در هوا به پرواز در نيايد .
2 – دم گرد : ابزار دم گرد براي ايجاد حلقه و قلاب در صنعت جواهرسازي كاربرد فراواني دارااست . آرواره هاي دم گرد به شما اجازه مي دهد سيم خويش را به دور آن پيچانده و با به كارگيري از نوك مخروطي دم گرد، حلقه اي با سايز دلخواه صحيح كنيد . براي تنظيم رينگ بزرگتر مي بايست سيم را در نصيب نزديك به دسته، و براي ايجاد رينگ كوچكتر مي بايست سيم را نزديك به نوك دم گرد بپيچانيد .
3 – دم باريك : دم باريك هم شبيه دم گرد مي باشد، با اين تفاوت كه دم باريك داراي آرواره هاي مسطح مي باشد . اين آرواره هاي مسطح براي نگاه داشتن سيم و زنجير (بدون ايجاد آسيب يا اين كه خط و خش بر روي آن) دوچندان مطلوب و كاربردي مي‌باشند .

 

جواهرسازي
چه ميباشد

4 – دم پهن : اين ابزار با آرواره هاي صاف و پهن خود تصاحب كردن سيم جواهرات را براي جواهرساز معمولي تر مي نمايد . دم پهن نظير دم گرد و دم باريك از ابزار هاي لازم و حتمي در صنعت جواهرسازي بشمار نمي آيد، اما در لحاظ داشته باشيد كه براي صورت دادن به سيم بايد ابزاري داشته باشيد كه بوسيله آن بتوانيد سيم را نگه داشته و با دم باريك يا دم گرد به آن فرم دهيد، و دم پهن شايسته ترين ابزار براي نگه داشتن سيم است .
5 – انبر كريمپ يا كريمپر : از اين ابزار براي موج دار كردن و شكل دادن به سيم ها استفاده مي شود . كريمپر در آرواره هايش دو سوراخ به صورت C دارااست كه با به كار گيري از آنها مي توانايي حلقه و زنجير توليد كرد .

جواهرسازي
چه ميباشد


تاريخچه
فلزات در جواهرسازي عمر استفاده از فلزات در جواهرسازي به هزاران سال پيش و مقدمه فرهنگ و تمدن بشري بازميگردد . بيش از 6000 سال پيش از به دنياآمدن مسيح، اجداد باستاني ما در ميان النهرين، مصر، يونان و روم براي مصارف گوناگون يك عدد از آن ها جواهرسازي است، از گونه هاي فلزات به كار گيري مي كردند . در مقدمه از آهن و طلا و جواهرات در اين هنر به كار گيري مي شد كه با گذر كرد سالها و كشف مس و نقره قليل قليل تنوع فلزات در ايجاد جواهرات اكثر شد .

 

جواهرسازي
چه مي‌باشد

فلز
معمول و پركاربرد در جواهرسازي طلا
: به جثارت مي توان اعلام كرد تا به روز جاري هيچ ماده اي همچون طلا نتوانسته قلب و ذهن اشخاص را سرگرم خود كند . طلا به ادله كميابي و درخشش فوق العاده زيبايش دوست داستني همگان است . به كارگيري از طلا جواهرات در جواهرسازي در بازه اسكندر مقدوني باب شد و بيش از 15 قرن هست كه طلا جواهرات به تيتر جزء لاينفك زيورآلات مسئله استفاده قرار مي گيرد . عمل با طلا در اين عرصه سهل تر از ديگر فلزات مي‌باشد . اساساً طلاي خالص بيش از حد براي استفاده در ايجاد جواهرات قابل انعطاف است، به همين حافظه آن را با آلياژهاي ديگري زيرا مس و روي مخلوط مي نمايند .
سكو خلوص طلا و جواهرات بر حسب عيار آن موضوع بررسي قرار مي گيرد كه به شرح ذيل هست : طلاي 24 عيار : 99 .9%
طلاي 22 عيار : 91 .7%
طلاي
18 عيار : 75% طلاي 14 عيار : 58 .3%
طلاي
12 عيار : 50% طلاي 10 عيار : 41 .7%

 

جواهرسازي
چه است

ديگر
فلزات مالامال كاربرد در جواهرسازي : پس
از طلا جواهرات پركاربرد ترين فلزات در توليد جواهرات عبارتند از : نقره، پلاتين، استيل، تيتانيوم، پالاديوم، مس و . . .

 

جواهرسازي
چه مي باشد
سنگ
هاي پر كاربرد در توليد زيورآلات به شرح پايين ميباشد : الكساندريت، ياقوت ارغواني، آكوامارين، سيترين، الماس، زمرد، لعل، يشم، سنگ لاجورد، حجر القمر، مورگانيت، عقيق سليماني، اوپال، كهربا، مرواريد، زبرجد، روبليت، ياقوت سرخ، ياقوت كبود، تانزانيت، ياقوت زرد، فيروزه و . . .

 

جواهرسازي
چه ميباشد


برچسب: ست و نيم ست،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۹:۴۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)